Stefan Lundgren uttalar sej i Skånska Dagladet | Sverigedemokraterna i Sjöbo

Stefan Lundgren uttalar sej i Skånska Dagladet

Stefan Lundgren uttalar sig i dagens Skånska Dagbladet (14/11-12 Sjöbo sidan) om att han tycker att en av våra motioner är tramsig och jag kan till viss del hålla med honom.

För ska man bemöta den av moderaterna förda politiken där deras partiledare i Stockholm Fredrik Reinfeldt som ett litet barn rusar iväg och gör en tramsig och huvudlös uppgörelse med miljöpartiet bara för att förarga oss Sverigedemokrater. Då får kanske vi Sverigedemokrater sänka oss ner till den nivån där Stefan och Fredrik befinner sig i denna fråga, för att dem ska förstå vad det handlar om.

En del av motionen handlar bland annat om att dem partier som vill ta hit flykting barn och placera dem i gruppboenden i stället borde öppna sina egna hem för att där i humanismens namn ge dem en bättre framtid i Sverige än vad ett gruppboende kan ge.

Fast verkligheten är ju naturligtvis vis den att ingen av dem politiskt korrekta partier i Sjöbo vill komma för nära in på flyktingbarnen vad dem än säger i medierna, för hemma vid deras egna köksbord har nog ordet humanism inte diskuterats med samma entusiasm.

Därför blir det som Stefan Lundgren säger att vår motion kommer att bli avslagen.

Stefan Lundgren borde kanske också ställa dig frågan varför ni inte kan få ihop fler familjer i Sjöbo Kommun som vill ta emot flyktingbarn. Kan det vara så att folket i Sjöbo läser i tidningarna om vad som har hänt i andra kommuner med stor mottagning av flyktingar och förstår problemen med detta?

Lars-Wilhelm Larsson

Vice Ordförande