Spel för galleriet | Sverigedemokraterna i Sjöbo

Spel för galleriet

I dagens Skånska Dagbladet kan man läsa att ”Rasistiska och kränkande budskap ska inte få förekomma på Sjöbos marknader” precis som om det har varit ett problem tidigare. Genom sådana här uttalande vill man göra sken av att det finns problem som i verkligheten inte finns. Likadant gjorde man 2011 då man hade antirasistiska projekt för alla åttonde klassare i skolorna och gjorde allt för att svartmåla Sjöbos historia om folkomröstning i flyktingfrågan, trotts att folkomröstningar är den yttersta sorten av demokrati.

Ulrika Axelsson (C) spär också på med att ”Ingen ska behöva känna obehag när man går förbi politiska partier på marknaden”. Ulrika jag hade nog känt ett vist obehag om ni Centerpartister hade stått på marknaden och förespråkat fri invandring och månggifte. Troligtvis skulle väl barnfamiljer med mamma, pappa och barn känt sig ganska så obehagliga till mods också. Jag kommer dock aldrig att förespråka att Centerpartiet inte ska få delta på marknaden, trots era extrema åsikter.

Lars-Wilhelm Larsson

Vice. Ordf. SD-Sjöbo