Ska man tro på allt man läser i Kvällsposten och ingenting på Avpixlat. | Sverigedemokraterna i Sjöbo

Ska man tro på allt man läser i Kvällsposten och ingenting på Avpixlat.

Ja så vill man ju i alla fall få oss att tänka. Men vi är ju fria människor och får ju faktiskt själva försöka bilda oss en uppfattning av vad som kan vara rimligt, av vad som skrivs. Som i dag har Kvp (8/9) på sitt mittuppslag en berättelse om Syrier som är bosatta på ett boende i Köpingebro där föreståndaren för boendet påstår att den här invandringen är rena grädden för Sverige, dom är nämligen akademiker och sliter hårt med att beställa egna SFI kurser och beställa lånekort på biblioteket. Föreståndaren som heter Jasenka Åkerlund har själv invandrarbakgrund för hennes familj kom till Sverige när hon var tolv år gammal, som arbetskraftsinvandrare från Jugoslavien 1965.

På den tiden 1965 så var invandringen rena grädden, för dom som kom hit på fredagen var oftast i arbete och betalade skatt på måndagen. Annat är det nu med årslånga utredningar, advokater, tolkar och boenden på gamla kampanjehem som nog inte drivs med förlust av dess ägare. Det har i princip byggts upp en hel invandringsindustri här i landet som bekostas med skattekronor.

Hur går det sedan för Syrien när det någon gång i framtiden lugnar ner sej? För då bor ju deras akademiker här i Sverige.

Jag för min del har jag lättare att tro på medier som uppenbarligen inte självcensurerar sej, så där ligger faktiskt Kvp i underläge jämfört med Avpixlat men jag kommer att fortsätta läsa bägge två.

Lars-Wilhelm Larsson

Vice. Ordf. SD-Sjöbo