Sjöbopartiets förfall | Sverigedemokraterna i Sjöbo

Sjöbopartiets förfall

Johan Söderlin jag förstår inte att du har sällat dej till dom övriga partierna som försöker lura medborgarna till att staten har ett pengaträd som det bara är att skörda av. I Ystads Allehanda säger du att du kan tänka dej att ta emot flyktingar om bara staten betalar mer pengar. Glömmer du inte att staten det är vi skattebetalare. Du har också fel i att man inte kan bryta ett avtal med migrationsverket, det hade förmodligen inte kostat en krona till skillnad från det bötesbelopp som kommunen får betala för misslyckandet med LSS boendet på 800 000kr. Att det sedan har blivit pengar över i en budget innebär ju inte att det har gått med vinst och naturligtvis är det bra att man inte har tagit emot så många flyktingar som man avtalat om och därav fått ett överskott i budgeten. Kort sagt flyktingmottagning kostar oss välfärden i Sverige oavsett om staten eller kommunerna betalar den och vi hade kunnat hjälpa många fler genom” närproducerad” flyktinghjälp i deras hemländer.

Lars-Wilhelm Larsson

Sverigedemokraterna