Ny ordförande för SD distrikt Syd och SD Sjöbo får representation i styrelsen | Sverigedemokraterna i Sjöbo

Ny ordförande för SD distrikt Syd och SD Sjöbo får representation i styrelsen

Sverigedemokraterna distrikt Syd höll årsmöte söndagen den 29 mars 2015 och till ny ordförande valdes Jörgen Grubb från SD Malmö som är en mycket kompetent och passande person för detta uppdrag. Jörgen tar nu över rodret då Mikael Eskilandersson inte valt att ställa upp för omval då han inte får tiden att räcka till p.g.a. riksdagsarbete.

sd_syd_arsmote_2015
SD Syds årsmöte 2015 var välbesökt med ca 230 deltagare

Till vice ordförande valdes Johan Wilfralius från SD Ängelholm och till andre vice ordförande valdes Åsa Edvardsson från SD Klippan.

Gruppledaren för SD Sjöbo, Anders Nilsson valdes in som ledamot i SD Syds styrelse och Johan Holgersson som bland annat sitter i Kommunfullmäktige och kommunstyrelsen för SD Sjöbo gav följande kommentar: ”Jag gratulerar Anders Nilsson till sitt nya styrelseuppdrag i distrikt Syds styrelse. Anders kommer att vara en utmärkt representant för framförallt sydöstra Skåne, jag önskar honom all lycka till.”

sd_syd_styrelse_2015
På bild: Distrikt Syds styrelse 2015

De ledamöter som valdes in i distrikt Syds styrelse är: Anders Nilsson SD Sjöbo, Tommy Nilsson SD Vellinge, Kicki Hellström SD Landskrona, Ted Ekeroth SD Lund, Angelika Bengtsson SD Malmö, Ulf Erlandsson SD Hässleholm och Teddy Nilsson SD Svalöv.

Till detta valdes följande fem suppleanter: Stefan Borg Hörby, Therese Borg Klippan, Markus Möller Åstorp, Gudrun Bengtsson Bromölla och Sören Ravn Höganäs.

sd_syd_jorgen_grubb_eskilandersson
Avgående ordförande för SD Syd Mikael Eskilandersson avtackas av Jörgen Grubb som valdes till ny ordförande

SD distrikt Syd som innefattar Skåne och Kronobergs län är det största distriktet inom Sverigedemokraterna. I distriktet finns nästan 4000 utav partiets drygt 17000 medlemmar.

/Anders Nilsson, Gruppledare SD Sjöbo