Motion Ang. Kommunhus | Sverigedemokraterna i Sjöbo

Motion Ang. Kommunhus

Sverigedemokraterna möts ofta av odemokratiska åtgärder från etablissemanget. Man diskuterar och framför i tidningarna att vi kanske är olämpliga att ha med på Sjöbo marknad för att det är en marknad för familjer, precis som om politik skulle vara dåligt för familjer.
När vi 2011 eventuellt skulle hyra hemvärnsgården i Sövde för ett årsmöte var det ok tills dem förstod att det var Sverigedemokrater som ville använda gården, sen blev det tvärstopp med motiveringen att dem inte hyrde ut till politiska partier. Lite senare höll Centerpartiet årsmöte där och dess lokale ordförande uttalade sig om att det var vanligt med politiska möten där.
Nu händer det en liknande sak i kommunhuset, vi får vara där en helg i september 2012 och allt går bra med detta. Men nästa gång nu i år stöter vi på problem när vi vill vara i vårt eget kommunhus på helgerna med motiveringen att det är ett säkerhetsproblem att ha oss där. Visserligen med motivationen att det gäller alla partier. Den argumenteringen känner vi som sagt till sedan förut.

Därför föreslår vi Sverigedemokrater att:

Kommunstyrelsen ser till och ordnar så att alla partier har tillgång till kommunhusets möteslokaler alla dagar i veckan.

Lars Wilhelm Larsson
Ordförande SD-Sjöbo