Möte med det nya kommunfullmäktige 2014-10-22 | Sverigedemokraterna i Sjöbo

Möte med det nya kommunfullmäktige 2014-10-22

Vid gårdagens Kommunfullmäktige fick vi våra nya platser i sessionssalen på vänster sida tillsammans med Socialdemokrater, Miljöpartister och Vänsterpartister. Det var fem nya ledarmöter som tog plats, bland annat vår nya gruppledare Anders Nilsson som jag bland dem andra önskar välkommen in i politiken den kommande mandatperioden. På mötet beslutade vi vem som skall vara ordförande, 1:e:vice ordförande och 2:e vice ordförande för mandatperioden i kommunfullmäktige och det blev Thomas Quist, Ann-Kristin Kullgren och Christer Hovbrand.
Ann-Kristin Kullgren är min gamla lärare så därför vet jag att hon kan hålla ordning i klassen och därmed också i fullmäktige.
Vi avstod att föreslå någon från Sverigedemokraterna eftersom vi vill följa den kutym som säger att det ska vara politiker med långvarig erfarenhet som ska kunna leda Fullmäktige och det tycker vi att Christer Hovbrand har och därför passar som 2:e vice ordförande.
Mötet avslutades med kaffe och fikabröd och en intervju av den Norska tidningen Aftenposten som så många andra tidningar intresserar sig för våra valframgångar i Sjöbo.

Lars-Wilhelm Larsson
Ordförande SD-Sjöbo