Insändare i Ystad Allehanda 2017-05-27 | Sverigedemokraterna i Sjöbo

Insändare i Ystad Allehanda 2017-05-27

Insändaren från YA går inte att dela, men det är ju vår text och jag har den här
Här kommer insändaren i original:

Sjöbo 2017-05-24

Insändare gällande behov av särskilt boende ett tryggt boende.

SD hade en interpellation uppe i KF 2017-05-23 angående att få särskilt boende med tanke på den 90 åriga damen som blivit nekad att få ett sådant boende trots stor oro.

Svaret vi fick på våra frågor fick vi själv tolka ur en längre text. Det blev att ”måttstock för oro” är domar från förvaltningsrätten, god livskvalite har ändrats till skälig levnadsnivå och man har inte blivit strängare i sin bedömning.

Vi anser inte att domar ska få bestämma om en dam på 90 år ska få särskilt boende utan det ska damens mående göra, och man kan aldrig veta om människan i domen man jämför med har lika stor oro som den ärendet gäller i vår kommun. Om man har ändrat ”god livskvalite” till ”skälig levnadsnivå ” då anser vi att man blivit strängare i sina bedömningar.

Sist men inte minst så anser ordförande i Vård och Omsorgsnämnden att” man inte ska tro att man kan komma hit och få ett boende här när man fått avslag på andra ställen.”
Vi har ett antal gånger i olika beslut den senaste tiden sett att vissa partier värnar mer om flyktingarna än om våra äldre och hemlösa.

Enligt den nederländske socialdemokraten Frans Timmermans, Vice president i EU-kommissionen. flyr en majoritet av de som har tagit sig till Europa det senaste året av ekonomiska skäl och inte från förföljelse, skriver Europaportalen. Det är enligt källan Frontex, 60 procent av alla flyktingar som kommer hit som kommer av ekonomiska skäl.

Så därför vill vi ställa en fråga till ordförande om det är skillnad på var man kommer ifrån, för när det gäller sk. flyktingar som flyttar hit som lycksökande, från bland annat andra EU länder, och kräver både det ena och det andra så finns det inga protester och avslag gällande att komma till vår kommun och ta del av vår välfärd.

Sverigedemokraterna
Mariana Ramelius, Lars-Wilhelm Larsson, Monica Rörstam
Joakim Folkesson, Patrik Ramelius, Krister Persson

Slut insändare!

YA hade satt en annan överskrift:

”Krävande flyktingar får både det ena och det andra ” med STORA bokstäver.

SD värnar om våra äldre och barn. De är nummer ETT!