Insändare 2017-08-22 | Sverigedemokraterna i Sjöbo

Insändare 2017-08-22

Igår2017-08-21 fanns en artikel i Ystad Allehanda där vi förvånade oss över en kommentar:

Nej till ungdomsbudget

Här kommer vår insändare som en reaktion på artikeln! Den finns i YA idag!

Nedan insändare SD:

Läser en artikel i Ystad allehanda 2017-08-21. Den handlar om en motion, medborgarbudget för unga, som varit uppe för yttrande i Familjenämnden samt Kommunstyrelsen.

I båda nämnderna har SD sagt att vi är positiva till förslaget men att det inte finns pengar i budgeten.

Socialdemokraterna vet mycket väl att Familjenämndens budgetprognos inte ser bra ut, med andra ord ett stort minusresultat. Cecilia O Karlsson uttalade sig på sista Kommunstyrelsemötet innan sommaruppehållet att man inte kunde rösta att familjenämnden inom familj -och individomsorg, skulle få gå minus i sin budget, då skulle man tillåta nämnden att inte hålla budget.

Detta säger hon om en budget som nu har krävt och kommer att kräva sparåtgärder vilket hon är medveten om. Ett tufft arbete som hon har varit med om att besluta, vilket inte Sverigedemokraterna ansåg var rimligt.

Ett sådant uttalande gör att Sverigedemokraterna blir mycket förvånade när vi ser Cecilia O Karlsson uttala sig i ovanstående nämnda artikel. Citat: Hade familjenämnden velat så hade de kunnat avsätta en summa till ungdomarnas budget. Slut citat.

Tydligen är det helt okey att helt plötsligt inte hålla budget. Det gör oss väldigt oroliga att ett oppositionsråd kan göra dessa helomvändningar bara för att det passar hennes syften, och inte har förståelse för att Familjenämndens förvaltning just nu har fullt upp med att försöka få en budget i balans. Ett arbete som beror på ett beslut som hon varit fullt delaktig i.

Än en gång ett bra förslag som inte Familjenämnden har budget för och det vet socialdemokraterna lika bra som vi.

Sverigedemokraterna