Gör din röst hörd i kyrkan genom att rösta i kyrkovalet 17/9-2017 | Sverigedemokraterna i Sjöbo

Gör din röst hörd i kyrkan genom att rösta i kyrkovalet 17/9-2017

Här kommer en länk om kyrkan och varför vi måste göra oss hörda där.

SD Kyrkovalet

Svenska kyrkan befinner sig i en allvarlig identitetskris och förlorar medlemmar i en aldrig tidigare skådad omfattning. Numera lämnar människor kyrkan, inte bara på grund av att man inte anser sig religiös, eller inte har råd med kyrkoavgiften, utan också för att man anser att Svenska kyrkan är otydlig i sin identitet.Vill du som vi se en kyrka som står upp för sina traditioner gör då din röst hörd. Ta diskussionen på kafferasten. Dela nyhetsartiklar. Prata med dina vänner och bekanta. Det är dags att säga ifrån och stå upp för det som är rätt. För att lyckas krävs att vi alla hjälps åt. Rösta i kyrkovalet 2017 och bli medlem i Sverigedemokraterna.

Publicerat av Sverigedemokraterna den 4 juli 2017

I Ystad allehanda den 20 juni blev SD Sjöbos viceordförande i kommunföreningen,Patrik Ramelius, intervjuad om kyrkovalet.

Länk :http://www.ystadsallehanda.se/sjobo/sd-staller-upp-i-tre-forsamlingar/?fb_action_ids=1723223871024356&fb_action_types=og.likes

För er som inte kan läsa artikel så kan jag förmedla lite information :

Liksom på många andra håll ger sig Sverigedemokraterna i Sjöbo in i kyrkopolitiken.

Den 17 september hålls kyrkoval och då har vi  representanter i tre av de fyra församlingarna.

Det är i Vollsjö, Sjöbo och Blentarp.

I Sjöbo har vi en kandidat,Blentarp två och Vollsjö har vi fem namn på listan.

I Vollsjö har vi stor chans att påverka om ni  går och röstar och lägger er röst på oss!

Så glöm inte: 17 september 2017 ska vi visa att vi vill vara med och påverka för vår tro är viktig och den måste vi kämpa för.

Vid tangentbordet