Före valet 2010 och innan valet 2014 | Sverigedemokraterna i Sjöbo

Före valet 2010 och innan valet 2014

Efter valet 2010 – 09 – 19

Det är glädjande att det fortfarande finns folk med en smula sunt förnuft som kan tänka själv.
Jorden snurrar inte kring Sthlm eller Sverige och ett litet fattigt land som vi kan inte ta kostnaden för all världens elände.
Vi gjorde ett fantastiskt val trots total bojkott av media där vi inte fått föra fram vår politik.
Att N. N. är bedrövad och förvånad över vår framgång trots att vi “inte synts ute i valrörelsen” visar hur blinda somliga politiker är som inte kan se verklig- heten – på ngt plan. Vi har med små medel lyckats öka, utan helsidesannonser, flaggor och fina jackor. Nämnder som inte är engagerade och inte klarar av skola eller det sociala, för att inte tala om sophanteringen – är sådant som gett Sjöbo dåligt ryckte – och borde skämmas för – inte att här bor klarsynta människor. Hade vi haft samma ekonomiska resurser som M eller S hade vi nått siffror och % så att de bedrövade satt morronkaffet i vrångstrupen.
Fredrik Reinfeldt och hans parti är som Robin Hood – fast tvärtom – de tar från de fattiga och ger till de redan rika. Det är både synd o skam att även övriga partiledare är så tjurskalliga, – ett sannsatt samarbete kunde gjort Sverige till ett bra land för alla.
F.R. :s uttalande i TV att “inte ta i SD med tång” ger honom en bottennotering o gräddfil till DO för mobbing och hets mot folkgrupp.
Min pol bana började i M men blev kortvarig när jag insåg vilken konstig in- ställning dom hade till pengar och människor. Som nybliven SD:are fick jag höra den fantastiske borgmästaren i Vellinge kalla oss för löss. Och nu F.R. Vilken människosyn!!!
Ni har redan börjat vår valkampanj inför nästa val.

Före nästa val (sept 2014)

Vad som ovan skrivits gäller tyvärr fortfarande, dock med det undantaget att vi säkert kommer att synas bättre i kommande valrörelse eftersom Sjöbo numera har tre Optiker, vilket borde bota “osynligheten”.
Vi tackar för allt stöd vi fått hittills under mandatperioden, och glädjer oss åt ökningen av våra medlemmar med över 50%.

VÅR VALRÖRELSE HAR BÖRJAT !!!!!!!
Alla som vill ställa upp för SD i nästa års val måste anmäla sitt intresse före den 1 okt 2013.
Bengt Ohlsson
V ordf SD-Sjöbo