Eva Liljekvist-Borg | Sverigedemokraterna i Sjöbo

Eva Liljekvist-Borg

Eva Liljekvist-Borg har i Skånska Dagbladet (10/5 2012 sid A-5) uttalat sej om MAKT- Projektet som Sjöbo Ungdomsråd har drivit i skolorna två dagar under hösten 2011 och tycker att projektet ska bli ett årligt evenemang.  Projektet som har avsikten att minska rasismen på kommunal nivå (Skolorna) är fullständigt onödigt i Sjöbo därför att vi helt enkelt inte har någon rasism här.

Till och med de lärarna som jag talade med när vi deltog i projektet sa att man inte hade några problem med rasism. Sjöbo har inga sådana problem eftersom man har haft en marginell flyktinginvandring, för det är just bland dom nykomna som rasism och hedersvåld är vanligt.

MAKT-Projektet har nog i Sjöbo blivit svalt med hull och hår av den politiska majoriteten endast av den anledningen att Sverigedemokraterna fick bra resultat i skolvalen, vilket man redan då uttalade sej om att man borde typ utbilda bort! Så det vi nu ser är ingenting annat än ett försök till politisk indoktrinering på lektionstid.

Jag är för en objektiv skola utan politiska förtecken.

Lars-Wilhelm Larsson